Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

ToolTime ”Lav et skarpt visuelt Portfolio”

Don’t tell it, Show it. En klassisk læresætning, hvis man arbejder med kreative kommunikationsdiscipliner. Men hvordan viser man visuelt den bedste version af sin faglighed?
Få svar på dette og meget mere!

Hvornår

22. november 2022 16:30-18:00

Hvor

Gl. Strand 50 st. tv

Type

Workshop

På dette Gå-Hjem møde får du en kvalificeret ”overflyvning” på nogle af de væsentligste elementer, som kendetegner et godt visuelt portfolio, samt viden og værktøjer til at arbejdet med dit eget portfolio.
Vi giver dig bl.a. et overblik over følgende:

  1. Indhold – vælg det rette materiale
  2. Struktur – metoder til at adskille formater, stiludtryk og målgrupper
  3. Platforme – hvilke digitale platforme
  4. Synlighed – hvordan sikrer du portofolio er nemt tilgængeligt

Medbring gerne noget visuelt materiale, du gerne vil arbejde med - om det er halvfærdigt, digitalt/analog eller i skitseformat spiller ingen rolle. 

Oplægsholder:  Mia Johansson har en baggrund fra visuel kommunikation på DMJX, har arbejdet selvstændigt i 2 år med alt fra fotografiske opgaver, visuel identitet, kampagner, layout til gæsteundervisning og kritikrunder hos eleverne på DMJX.  Igennem Mias tidligere agentur i Berlin, har hun lært at arbejde målrettet med portfolio ift. kommercielle kunder.