Ny rekrutteringsanalyse på vej
Hvordan rekrutterer arbejdsgiverne? Hvad skal du fokusere på i dit CV? Hvad skal dimittender være opmærksomme på i deres ansøgning. Dette er blot nogle af få af de spørgsmål, som du inden længe kan få svar på, når Rekrutteringsanalysen 2022 udkommer i løbet af foråret.
De gængse rekrutteringsanalyser forsøger at sige noget om, hvordan alle arbejdsgivere rekrutterer. AJKS' rekrutteringsanalyser udmærker sig i relevansen for kandidater, der søger job relateret til formidlingsfagene, og/eller søger i et mere prekært arbejdsmarked, som er præget af meget freelance- og projektarbejde.
Vi spørger specifikt de virksomheder, hvor AJKS medlemmer er ansat, og vi spørger ind til deres rekrutteringspræferencer i forhold til ansættelser/hyring til opgaver inden for de fagområder, AJKS-medlemmer repræsenterer.
AJKS' rekrutteringsanalyse tilbyder derfor specifik viden om rekrutteringspræferencer inden for kommunikation, marketing, journalistik, grafisk arbejde, sprog (herunder korrektur og oversættelse), samt radio og tv.
” Den viden vi får gennem analysen siger noget om et mere nichepræget området. De ’sandheder’ vi bliver præsenteret for fra analyser af det øvrige arbejdsmarkedet, er ikke nødvendigvis gældende for formidlingsbranchen. Derfor er der brug for flere nuancer, og det er dem, vi i AJKS gerne vil undersøge og folde ud til glæde for vores medlemmer. Når vi samtidig kan se, at uddannelsesinstitutioner og jobcentre bruger den viden, vi skabte i vores rekrutteringsanalyse fra 2020 i deres vejledning, så taler det for, at vi følger op i 2022”, siger Rasmus Hengstenberg fra AJKS.
Denne gang sender vi spørgeskema ud til ca. 9000 virksomheder, hvor AJKS-medlemmer er ansat eller har løst opgaver. Vi håber, at rigtig mange virksomheder vil deltage og fortælle om deres behov og præferencer.
Kommentarer