Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

AJKS på turne hos arbejdsgiverne

I AJKS bryster vi os af, at vi kender medlemmernes jobmarked – og det gør vi blandt andet, fordi vi løbende tager på besøg hos arbejdsgiverne.

akademikerkampagnen 2018 AJKS


Igen i år er AJKS en del af Akademikerkampagnen, som er en netværkskampagne, der består af en række aktører, der alle har erfaring med at fremme mødet mellem virksomheder og højtuddannede. 

På mission for at fremhæve medlemmernes kompetencer

Konkret tager AJKS' karrierevejledere på en række virksomhedsbesøg i resten af 2018.

Fællesnævneren for de virksomheder, vi vælger at besøge, er, at arbejdsgiver har et bredt behov for kompetencer inden for kommunikation, journalistik og formidling. Og udover at lytte og få nyt input fra markedet, er vores mission at fortælle om vores medlemmers kompetencer samt gøre det klart, hvordan de kan berige virksomhederne.

  • Det kan være marketingbureauet, der arbejder med content og SoMe platforme
  • Et kommunikationsbureau med fokus på PR og native advertising
  • Den lille virksomhed med et produkt – fx et kafferisteri drevet af et par ildsjæle, der har brug for en bedre fornemmelse for, hvordan kundegrupper i ind- og udland håndteres med rette sprog- og kommunikation
  • Og naturligvis besøger vi også de forskellige medie- og produktionsmiljøer, hvor journalistiske, kommunikative og kompetencer inden for projektledelse flyder mere og mere sammen.

Vi skal synliggøre medlemmernes værdi – og skabe et match

I første omgang har akademikerkampagnen til formål at synliggøre medlemmernes værdi og skabe dialog og match mellem medlemmer og virksomhederne.

Heldigvis oplever vi også mere konkrete resultater af vores virksomhedsbesøg, fx at vi går hjem med en rekrutteringsopgave og kan tilbyde et medlem et nyt job, virksomhedspraktik eller et andet samarbejdsforhold.

Synlighed fører ofte til flere unikke jobopslag i vores LinkedIn-gruppe

Udover synligheden umiddelbart efter kampagnen oplever vi også resultater på den lange bane, når vi har afsluttet et turné-forløb med akademikerkampagnen: Nemlig en stigning i antallet af unikke jobopslag, som vi kan dele i AJKS LinkedIn gruppe – AJKS for medlemmer

Arbejdsgiverne husker os med andre ord, og benytter AJKS som rekrutteringskanal, når der melder sig et behov. Du er også velkommen til at besøge vores LinkedIn-gruppe og melde dig til

Læs mere om akademikerkampagnen og bliv fx klogere på, hvordan der kan findes penge i form af forskellige ordninger til at kickstarte et samarbejde mellem virksomhed og jobsøger. 

Kommentarer

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.