Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Øget medlemstilfredshed i AJKS

Medlemmer af AJKS er meget tilfredse med deres a-kasse, viser den årlige måling fra MSI. I år har AJKS øget medlemmernes tilfredshed endnu mere og ligger over gennemsnittet for de deltagende a-kasser.

Hvad er den bedste a-kasse?

Tilfredse medlemmer

”Vi skal møde medlemmer dér, hvor de er og hjælpe dem bedst muligt i en ofte svær situation,” fortæller direktør i AJKS, Betina Nielsen.

Derfor glæder hun og formand for AJKS, Lars Werge, sig over, at AJKS har øget medlemmernes tilfredshed med a-kassen i 2018. Det fremgår af den årlige medlemsundersøgelse, som en række a-kasser deltager i, hvor AJKS ligger over gennemsnittet i forhold til blandt andet tilfredshed og loyalitet.

”Vi er en niche a-kasse og gør meget for den personlige kontakt med medlemmerne, blandt andet ved, at du som medlem har din egen a-kassevejleder. Derfor er det selvfølgelig glædeligt, at vi igen går frem i forhold til medlemmernes tilfredshed og at vi faktisk ligger højere end gennemsnittet i forhold til tilfredshed og loyalitet,” forklarer Lars Werge.

Korrekte ydelser til tiden

AJKS har gennem længere tid blandt andet haft fokus på automatisering i forbindelse med udbetaling af dagpenge. Det er dels med til at sikre, at du som medlem får udbetalt dine ydelser til tiden og dels, at a-kassen kan frigive flere ressourcer til fx medlemsrådgivning.

”Det seneste års tid har været præget af en stor dagpengereform, hvor man har vendt hele dagpengesystemet på hovedet. Jeg er lykkelig over, at dette ikke har haft en negativ effekt på medlemmernes dagpengeudbetaling – faktisk har vi forbedret os markant på dette punkt og ligger et godt stykke over gennemsnittet,” fortæller Betina.

Tak for feedback’en

Svarprocenten for medlemsundersøgelsen var på 38% og AJKS takker alle, der deltog og gav både generel feedback samt i alt hundredvis af kommentarer.

”Vi skal sikre os, at den tid vores medlemmer har lagt i at give os feedback, er godt givet ud. Derfor skal vi nu i gang med at forvandle de mange informationer, kommentarer og den generelle feedback til en række konkrete tiltag, så vi både holder fast i alle de gode ting og samtidig forbedrer os endnu mere til gavn for medlemmerne,” fortæller Lars.

Vi vil gerne blive endnu bedre

Med udgangspunkt i medlemsundersøgelsen, arbejder AJKS videre på at opsætte en række nye mål, så medlemmer oplever en endnu højere service, blandt andet i forhold til at forbedre medlemmernes møde med a-kassen.

AJKS er en niche a-kasse med fokus på professionelle inden for kommunikation, sprog og medier, men medlemmernes behov er meget forskellige – fx afhængigt af, om du er studerende, dimittend, lønmodtager, ledig, selvstændig, freelancer eller måske efterlønner. De forskellige behov skal i højere grad afspejles i skræddersyede tilbud, personlig rådgivning og i den generelle kommunikation fra a-kassen.

Kommunikation i øjenhøjde og en personlig a-kasse

”Vi er taknemmelige for den gode feedback, vi har fået, og er glad for, at medlemmerne i høj grad oplever, at vi møder dem i øjenhøjde, har hurtig svartid og et højt kompetenceniveau. Men vi er også opmærksomme på, at det kan være lidt af et chok at komme ind i dagpengesystemet med alle dets regler og paragraffer.

Her har vi en fortsat vigtig opgave i at klæde vores ledige medlemmer godt på – både i forhold til dagpengevejledning, jobsøgningsstrategi og karrieresamtaler, men også ved at gøre endnu mere ud af den personlige kontakt og blive endnu skarpere på at formidle regler og paragraffer, så de er til at forstå,” slutter Betina.

Kommentarer

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.